خوب احسان علیخانی زندانی زنداني برنامه

خوب: احسان علیخانی زندانی زنداني برنامه زندان اخبار سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار گوناگون تصاویر ، آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین

    موادی که در صورت استفاده، استنشاق، خورده شدن یا لمس شدن در مقادیر بسیار کم نیز درکمترین وقت ممکن باعث فوت یا بیماری های سخت می شوند را مواد سمی می نامند. جهت مش

    تصاویر ، آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین

    آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین /تصاویر

    عبارات مهم : قربانی

    موادی که در صورت استفاده، استنشاق، خورده شدن یا لمس شدن در مقادیر بسیار کم نیز درکمترین وقت ممکن باعث فوت یا بیماری های سخت می شوند را مواد سمی می نامند. جهت مشخص کردن میزان سمی بودن مواد از یک معیار دقیق به نامLD50 استفاده می شود.

    موادی که در صورت استفاده، استنشاق، خورده شدن یا لمس شدن در مقادیر بسیار کم نیز درکمترین وقت ممکن باعث فوت یا بیماری های سخت می شوند را مواد سمی می نامند. جهت مشخص کردن میزان سمی بودن مواد از یک معیار دقیق به نامLD50 استفاده می شود. در واقع LD50 مقداری از ماده ای است که نیمی از یک گروه آزمایشی مشخص از حیوانات که معمولاً موش ها هستند را خواهد کشت.

    در واقع میزان سمی بودن یک ماده تنها به مقدار سمی که در آن وجود دارد بستگی نداشته و به میزان جذب پذیری و کیفیت متابولیسم آن در ارگان های بدن نیز وابسته خواهد بود. همچنین تاثیر یک ماده بر روی ارگان های مهم و حیاتی نیز در رده بندی آن ها موثر هست. بر همین اساس در ادامه ی این مطلب سمی ترین موادی که در این کره خاکی وجود دارند را رده بندی کرده ایم.

    ۱۰- مونوکسید کربن
    مونوکسید کربن از احتراق ناقص منابع انرژی طبیعی مانند گاز، زغال سنگ و چوب بوجود می آید. در واقع در منزل های قدیمی که از اجاق گازهای قدیمی استفاده می شد استفاده از سوخت هایی مانند زغال سنگ و چوب باعث می شود که در اثر احتراق ناقص مقدار کمی مونوکسید کربن تولید شود که در طول وقت آسیب خود را وارد خواهد کرد. اتم های مونوکسید کربن به هموگلوبین خون که مسئول رساندن اکسیژن به بافت های بدن است می چسبد. از این رو مونوکسید کربن مانع از رسیدن اکسیژن به سلول ها از طریق جریان خون خواهد شد.

    ۹- جیوه
    خطر مرگبار بودن جیوه کمی پیچیده بوده و به نوعی از این ماده که مورد استفاده قرار گیرد وابسته هست. ترکیبات نقره طبیعی و غیرارگانیک تاثیرات متفاوتی دارند و به همین علت جیوه خالص کمترین میزان سمی بودن را دارد. در واقع بخار جیوه در صورت استنشاق می تواند جهت سلامتی خطرناک باشد. این ماده به اعصاب و ریه ها حمله می کند و ترکیب عصب ها را به نحوه خطرناکی به هم می ریزد.

    تصاویر ، آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین

    ۸- باتراکوتوکسین
    باتراکوتوکسین نوعی سم است که در ترشحات بدن یک وزغ سمی وجود دارد. در واقع این وزغ ها خود سم نمی سازند بلکه با خوردن حشرات خزنده دارای سم می توانند در بدن خود ترکیبی از این سموم را تولید کنند که می تواند به سرعت قربانی را بکشد. این سم کانال های مربوط به سلول های عصبی را جهت هر لحظه باز کرده و خاصیت الکتریکی آن ها را از بین می برد. عضلات قلب بیش از هر قسمت دیگری به این سم حساس هستند که در نهایت به سکته قلبی منتهی خواهد شد.

    موادی که در صورت استفاده، استنشاق، خورده شدن یا لمس شدن در مقادیر بسیار کم نیز درکمترین وقت ممکن باعث فوت یا بیماری های سخت می شوند را مواد سمی می نامند. جهت مش

    ۷- سیانید
    در واقع سیانید یکی از سموم کشنده ای است که به سرعت قربانی را از پای درآورده و جهت جهانیان آشنا شده است هست. این ماده سمی از طریق پیوند سه گانه کربن و نیتروژن تشکیل می شود و در صورت خورده شدن و یا استنشاق باعث فوت در دقایقی کوتاه گردد. از این ماده سمی به صورت گاز در اتاق های گاز استفاده می شده است هست. گاز سیانید هیدروژن و سیانید پتاسیم بسیار سمی بوده و مانع از استفاده سلول های بدن از اکسیژن شده است و بدهید ترتیب قلب و مغز به علت نرسیدن اکسیژن از کار خواهند افتاد.

    ۶- گاز سارین
    گاز سارین گازی بی رنگ و بدون مزه است که نمی توان به آسانی حضور آن را متوجه شد. این گاز سمی باعث می شود که آنزیم های بدن نتوانند انتقال دهنده عصبی موسوم به استیل کولین را جداسازی نمایند. این عنوان باعث می شود که ماهیچه ها به سرعت منقبض شوند و بعد از مدتی احساس سنگینی سینه و آبریزش بینی و مسئله در تنفس، شخص دچار خفگی خواهد شد. از این گاز به طور گسترده در بعضی جنگ ها و حملات تروریستی استفاده شده است است.

    ۵- عامل سیاه زخم
    بدترین حالتی که این ماده کشنده وارد بدن می شود از طریق استنشاق است.در صورت ورود عامل این ماده به بدن شخص خیلی سریع به آنفلوانزا مبتلا شده است و احساس سرمای شدید خواهد کرد. عامل این بیماری تا روزها در بدن باقی خواهد ماند و در نهایت سیستم تنفسی را از کار خواهد انداخت. در واقع این عامل بیماری زا امکان تنفس را از فرد گرفته و خیلی سریع باعث فوت وی خواهد شد. در واقع تنها یک هفته بعد از استنشاق این ماده سمی فوت به سراغ فرد خواهد آمد.

    تصاویر ، آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین

    ۴- آماتوکسین
    قارج ها معمولاً به عنوان منابع غذایی در نظر گرفته می شوند و بسیار نیز سالم و مغذی هستند. ولی باید بدانید که تمامی قارچ ها را نمی توان قارچ هایی سالم و خوراکی دانست. بعضی از انواع قارچ ها حاوی ماده ای سمی به نام آماتوکسین هستند که به صورت مستقیم کبد و کلیه ها را تحت تاثیر قرار داده و خیلی سریع فرد را به کما فرو می برد. بعد از چند روز در کما، قربانی در نهایت جانش را از دست خواهد داد.

    ۳- ریسین
    ریسین ماده ای سمی است که در دانه گیاه کرچک یافت شده است و یکی از مرگبارترین مواد در سراسر دنیا آشنا می شود به طوری که تنها مقدار کمی از آن نیز فوت را در پی خواهد داشت. ریسین سنتز پروتئین را در بدن متوقف کرده که نقش مهمی در زنده ماندن انسان دارد. بدهید ترتیب فرد در شوک فرو می رود. ساخت این ماده بسیار ساده بوده و در بسیاری از کشورها جهت کشتن مخالفان استفاده شده است است.

    موادی که در صورت استفاده، استنشاق، خورده شدن یا لمس شدن در مقادیر بسیار کم نیز درکمترین وقت ممکن باعث فوت یا بیماری های سخت می شوند را مواد سمی می نامند. جهت مش

    ۲- وی ایکس
    وی ایکس (VX) یکی از گازهای اعصاب بسیار خطرناک تاکنون کشف شده است است که در ابتدا جهت از بین بردن حشرات موذی مورد استفاده قرار گرفت. هنگامی که که اثرات مرگبار این ماده روی بدن انسان مشخص شد استفاده از آن نیز ممنوع گردید. تنها یک قطره از این ماده روی پوست انسان می تواند باعث فوت شود به همین علت استفاده از آن به عنوان یک حشره کش نیز ممنوع شد ولی از آن نیز در مواردی در جنگ ها استفاده شده است است.

    ۱-بوتولینوم
    بوتولینوم مرگبارترین و سمی ترین ماده روی کره زمین هست. این ماده در صورت تماس با بدن انسان خیلی سریع وارد سلول های عصبی شده است و سیستم عصبی بدن را تخریب می کند. بدهید ترتیب قربانی خیلی سریع و با زجری غیرقابل تصور جان خواهد داد. تنها یک قاشق از این ماده جهت کشتن هزاران نفر کافی هست. بر اساس محاسبات صورت گرفته تنها یک گرم بوتولینوم جهت کشتن ۱۴.۰۰۰ نفر یا ۲۰۰.۰۰۰ موش کافی هست.

    تصاویر ، آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین

    برترین ها

    واژه های کلیدی: قربانی | اکسیژن | استفاده | استفاده | بدن انسان | پوست انسان | اخبار گوناگون

    تصاویر ، آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین

    تصاویر ، آشنایی با سمی ترین مواد روی زمین


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار